ସଜନା ଶାଗରେ ଅନେକ ଓଷଧୀୟ ଗୁଣ ରହିଥାଏ . ପଢନ୍ତୁ ସଜନା ଶାଗ ଖାଇଲେ କେଉଁ ସବୁ ଭୟଙ୍କର ରୋଗରୁ ମୁକ୍ତି ମିଳିଥାଏ

ସଜନା ଶାଗର ପୁଷ୍ଟିକର ଭାବରେ ଅତ୍ୟଧିକ ଧନୀ, ପୁଷ୍ଟିକର ମୂଲ୍ୟ ଦୃଷ୍ଟିରୁ ଗାଜର, କମଳା ଏବଂ କ୍ଷୀର ଛାଡିଥାଏ | ପତ୍ରଗୁଡିକ ଭାରତୀୟ ରୋଷେଇରେ ଅନେକ ବ୍ୟବହାର ପାଇଥାଏ କାରଣ ସେଗୁଡିକ ବହୁମୁଖୀ ଏବଂ ଏହାକୁ ଅନେକ ଉପାୟରେ ଖାଦ୍ୟରେ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରାଯାଇପାରେ | ସେଗୁଡିକୁ ରସରେ ମିଶାଇବା ଏବଂ ଏହାକୁ ଷ୍ଟ୍ରାଇ-ଫ୍ରା ପନିପରିବା ଭାବରେ ବ୍ୟବହାର କରିବା ହେଉଛି ସାଧାରଣ ଉପାୟ ଯାହା ସେଗୁଡିକ ଖାଆନ୍ତି | ଯେତେବେଳେ ସେମାନଙ୍କର ପ୍ରାକୃତିକ ରୂପରେ ଖିଆଯାଏ, ସଜନା ଶାଗରେ ପାର୍ଶ୍ୱ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା ନଥାଏ |

ସଜନା ଶାଗର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଉପକାର |

ଭିଟାମିନ୍ ଏବଂ ମିନେରାଲ୍ସରେ ଭରପୂର |

ସଜନା ଶାଗରେ ଭିଟାମିନ୍ ଏ, ସି, ବି 1 (ଥିଆମିନ୍), ବି 2 (ରାଇବୋଫ୍ଲାଭିନ), ବି 3 (ନିୟାସିନ୍), ବି 6 ଏବଂ ଫୋଲେଟ୍ ଭରପୂର ଅଟେ | ସେଗୁଡିକ ମ୍ୟାଗ୍ନେସିୟମ୍, ଆଇରନ୍, କ୍ୟାଲସିୟମ୍, ଫସଫରସ୍ ଏବଂ ଜିଙ୍କରେ ମଧ୍ୟ ଭରପୂର |ଗୋଟିଏ କପ୍ ସଜନା ଶାଗରେ 2 ଗ୍ରାମ ପ୍ରୋଟିନ୍, ମ୍ୟାଗ୍ନେସିୟମ୍ (ଆରଡିଏର 8 ପ୍ରତିଶତ), ଭିଟାମିନ୍ ବି 6 (ଆରଡିଏର 19 ପ୍ରତିଶତ), ଆଇରନ୍ (ଆରଡିଏର 11 ପ୍ରତିଶତ), ରିବୋଫ୍ଲାଭିନ୍ (11 ପ୍ରତିଶତ) ରହିବ। ଆରଡିଏ) ଏବଂ ଭିଟାମିନ୍ ଏ (ଆରଡିଏର 9 ପ୍ରତିଶତ) |

ଆମିନୋ ଏସିଡ୍ ରେ ଭରପୂର |

ସଜନା ଶାଗରେ ଆମିନୋ ଏସିଡ୍ ଭରପୂର, ପ୍ରୋଟିନ୍ ର ନିର୍ମାଣକାରୀ ବ୍ଲକ | ସେଥିରେ 18 ପ୍ରକାରର ଆମିନୋ ଏସିଡ୍ ମିଳିଥାଏ ଏବଂ ସେଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଆମ ମଙ୍ଗଳ ପାଇଁ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅବଦାନ କରନ୍ତି |

ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟରେ ଭରପୂର |

ସଜନା ଶାଗରେ ଆଣ୍ଟି-ଅକ୍ସିଡେଟିଭ୍ ଗୁଣ ରହିଛି ଏବଂ ପରିବେଶରେ ଉପସ୍ଥିତ ଥିବା ମୁକ୍ତ ରେଡିକାଲଗୁଡିକର କ୍ଷତିକାରକ ପ୍ରଭାବରୁ ରକ୍ଷା କରିଥାଏ | ମାଗଣା ରେଡିକାଲ୍ ଦ୍ୱାରା ହୋଇଥିବା କ୍ଷତି ଟାଇପ୍-୨ ମଧୁମେହ, ହୃଦଘାତ ଏବଂ ଆଲଜାଇମର ଅନେକ କ୍ରୋନିକ୍ ରୋଗ ପାଇଁ ଦାୟୀ |ସଜନା ଶାଗରେ ଭିଟାମିନ୍ ସି ଏବଂ ବିଟା-କାରୋଟିନ୍ ଭରପୂର ଅଟେ ଯାହା ମାଗଣା ରେଡିକାଲ୍ ବିରୁଦ୍ଧରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ |ସେମାନଙ୍କର କ୍ୱେରେସିଟିନ୍ ମଧ୍ୟ ଅଛି ଯାହା ଏକ ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ ଯାହା ରକ୍ତଚାପକୁ ହ୍ରାସ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ | ସଜନା ଶାଗରେ ଥିବା ଅନ୍ୟ ଏକ ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ ହେଉଛି କ୍ଲୋରୋଜେନିକ୍ ଏସିଡ୍ ଯାହା ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ସ୍ତରକୁ ସ୍ଥିର କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ |

ନିମ୍ନ ରକ୍ତ ଶର୍କରା ସ୍ତର |

ଉଚ୍ଚ ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ସ୍ତର ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷରେ ମଧୁମେହର ବିକାଶ କରିଥାଏ | ମଧୁମେହ, ହୃଦଘାତ ଏବଂ ଶରୀରରେ ଅଙ୍ଗର କ୍ଷତି ଘଟାଇପାରେ | ଏହାକୁ ଏଡାଇବା ପାଇଁ ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ସ୍ତରକୁ ନଜରରେ ରଖିବା ଭଲ | ସଜନା ଶାଗ ଏହା ପାଇଁ ଏକ ଉପଯୁକ୍ତ ଉତ୍ସ, ଯେହେତୁ ସେମାନେ ଆଇସୋଥିଓସିଆନେଟ୍ସର ଉପସ୍ଥିତି ହେତୁ ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ସ୍ତରକୁ ସ୍ଥିର କରନ୍ତି |

କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲକୁ କମ କରିଥାଏ |

ଓଟ, ଫ୍ଲକ୍ସସିଡ୍ ଏବଂ ବାଦାମ ବ୍ୟତୀତ ମୋରିଙ୍ଗା ପତ୍ର ଉଚ୍ଚ କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଏକ ନିର୍ଭରଶୀଳ ପ୍ରତିକାର | କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲ ହେଉଛି ମୁଖ୍ୟ କାରଣ, ଲୋକମାନେ ହୃଦଘାତରେ ପୀଡିତ ଏବଂ ମୋରିଙ୍ଗା ପତ୍ର ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଉଚ୍ଚ କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲ ସ୍ତର ବିରୁଦ୍ଧରେ ଯଥେଷ୍ଟ ଉନ୍ନତି ଦେଖାଯାଏ | ସଜନା ଶାଗ  ସେହି ସ୍ତରକୁ ହ୍ରାସ କରିପାରେ ଏବଂ ହୃଦରୋଗର ବିପଦରୁ ରକ୍ଷା କରିପାରିବ | ଗର୍ଭବତୀ ମହିଳାମାନେ ସାଧାରଣତ ଅଧିକ ମାତ୍ରାରେ କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲ ଅନୁଭବ କରନ୍ତି, ଯାହା ପରବର୍ତ୍ତୀ ସମୟରେ ଗର୍ଭଧାରଣକାରୀ ମଧୁମେହ ହେବାର ଆଶଙ୍କା ବଢିପାରେ |

ଯକୃତକୁ ରକ୍ଷା କରେ |

ଯେଉଁମାନଙ୍କର ଯକ୍ଷ୍ମା ଅଛି, ସେମାନେ ସଜନା ଶାଗରୁ ବହୁତ ଉପକୃତ ହୋଇପାରିବେ କାରଣ ସେମାନେ ଆଣ୍ଟି-ଯକ୍ଷ୍ମା  ଷଧର ନକାରାତ୍ମକ ପ୍ରଭାବକୁ ହ୍ରାସ କରନ୍ତି | ପତ୍ରଗୁଡ଼ିକ ଯକୃତ କୋଷଗୁଡ଼ିକର ମରାମତିକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରେ | ପତ୍ରଗୁଡ଼ିକରେ ପଲିଫେନୋଲର ମାତ୍ରା ଅଧିକ ଥାଏ ଯାହା ଯକୃତକୁ ଅକ୍ସିଡେଟିଭ୍ କ୍ଷତିରୁ ରକ୍ଷା କରିଥାଏ ଏବଂ ଏହାକୁ ହ୍ରାସ କରିପାରେ | ସେମାନେ ଯକୃତରେ ପ୍ରୋଟିନ୍ ସ୍ତର ବୃଦ୍ଧି କରନ୍ତି |

Leave a Reply

Your email address will not be published.