ସବୁଦିନ ତରଭୁଜ ଖାଉଛନ୍ତିକି ତରଭୁଜ ଖାଇଲେ ଆପଣ ମାନଂକୁ ଏହି ସବୁ ଫାଇଦା ମିଳିଥାଏ . ପଢ଼ନ୍ତୁ ଖେଳ ଖବର

1. ଆପଣଙ୍କୁ ହାଇଡ୍ରେଟେଡ୍ ରହିବାକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରେ |

ଆପଣଙ୍କ ଶରୀର ସଠିକ୍ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ହାଇଡ୍ରେଟେଡ୍ ରହିବା ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ |ଶରୀରର ତାପମାତ୍ରା ନିୟନ୍ତ୍ରଣ, ସାଧାରଣ ଅଙ୍ଗ କାର୍ଯ୍ୟ, କୋଷକୁ ପୁଷ୍ଟିକର ବିତରଣ ଏବଂ ସତର୍କତା କେବଳ କିଛି ଶାରୀରିକ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଯାହା ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ହାଇଡ୍ରେସନ୍ (2 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ |ଅଧିକ ପରିମାଣର ଜଳଯୁକ୍ତ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବା ଆପଣଙ୍କ ଶରୀରକୁ ସଠିକ୍ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ କରୁଥିବା ଜଳ ଦେବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ |ତରଭୁଜରେ 92% ଜଳ ରହିଥାଏ, ଯାହା ଦୈନିକ ଜଳ ଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ଏକ ଉତ୍ତମ ପସନ୍ଦ (3 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) |ଅଧିକନ୍ତୁ, ଏହାର ଜଳର ମାତ୍ରା ଅଧିକ ହେତୁ, ଏହି ତରଭୁଜରେ କମ୍ କ୍ୟାଲୋରୀ ଘନତା ଥାଏ – ଅନ୍ୟ ଅର୍ଥରେ, ଏହାର ମୋଟ ଓଜନ ପାଇଁ ବହୁତ କମ୍ କ୍ୟାଲୋରୀ |କମ୍ କ୍ୟାଲୋରୀ ସାନ୍ଧ୍ରତା ବିଶିଷ୍ଟ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବା ଯେପରିକି ତରଭୁଜ, ଆପଣଙ୍କୁ ଅଧିକ ସମୟ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅନୁଭବ କରି ଓଜନ ପରିଚାଳନାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ (4 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) |

Whole watermelon and slices in ceramic bowl with copy space. Shallow depth of field.

2. ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ଏବଂ ଉପକାରୀ ଉଦ୍ଭିଦ ଗିକ ସହିତ ପ୍ୟାକ୍ |

ତରଭୁଜରେ ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାରର ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ରହିଥାଏ, ଯେଉଁଥିରେ ପୋଟାସିୟମ୍, ମ୍ୟାଗ୍ନେସିୟମ୍, ଏବଂ ଭିଟାମିନ୍ ଏ ଏବଂ ସି ମଧ୍ୟ ରହିଥାଏ, ଏହା ମଧ୍ୟ କ୍ୟାଲୋରୀରେ କମ୍, ଯେଉଁଥିରେ ପ୍ରତି କପ୍ (152 ଗ୍ରାମ) (5 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) ଥାଏ | ଏଠାରେ 1 କପ୍ (152 ଗ୍ରାମ) ରେ ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ଅଛି | କଞ୍ଚା, କଟା ତରଭୁଜ:

କ୍ୟାଲୋରୀ: 46

କାର୍ବସ୍: 11.5 ଗ୍ରାମ |

ଫାଇବର: 0.6 ଗ୍ରାମ |

ଚିନି: 9.4 ଗ୍ରାମ |

ପ୍ରୋଟିନ୍: 0.9 ଗ୍ରାମ |

ଚର୍ବି: 0.2 ଗ୍ରାମ

ଭିଟାମିନ୍ ଏ: ଦିନ ମୂଲ୍ୟର 5% (DV)

ଭିଟାମିନ୍ ସି: ଡିଭିର 14% |

ପୋଟାସିୟମ୍: DV ର 4% |

ମ୍ୟାଗ୍ନେସିୟମ୍: DV ର 4% |

ତରଭୁଜ ମଧ୍ୟ ସାଇଟ୍ରଲାଇନ୍ ର ଏକ ସମୃଦ୍ଧ ଉତ୍ସ, ଏକ ଆମିନୋ ଏସିଡ୍ ଯାହା ବ୍ୟାୟାମ କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତାକୁ ଉନ୍ନତ କରିପାରେ (6 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) |ଏଥିସହ, ଏଥିରେ ଭିଟାମିନ୍ ସି, କାରୋଟିନଏଡ୍, ଲାଇକୋପିନ୍, ଏବଂ କାକୁର୍ବିଟାସିନ୍ ଇ (3 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ, 7 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) ସହିତ ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ ଗର୍ବ କରିଥାଏ |ଏହି ରେଡିକାଲ୍ ସହିତ ମୁକାବିଲା କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ, ଯାହା ଅସ୍ଥିର ଅଣୁ ଯାହା ଆପଣଙ୍କ ଶରୀରରେ ଜମା ହେଲେ ଆପଣଙ୍କ କୋଷକୁ କ୍ଷତି ପହଞ୍ଚାଇପାରେ | ସମୟ ସହିତ, ଏହି କ୍ଷତି ମଧୁମେହ, ହୃଦ ରୋଗ ଏବଂ କର୍କଟ (8 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) ପରି ଅବସ୍ଥା ସୃଷ୍ଟି କରିପାରେ |

3. ଆଣ୍ଟିକାନ୍ସର୍ ପ୍ରଭାବ ଥାଇପାରେ |

ତରଭୁଜରେ ମିଳୁଥିବା ଅନେକ ଉଦ୍ଭିଦ, ଲାଇକୋପିନ୍ ଏବଂ କୁକୁର୍ବିଟାସିନ୍ ଇ ସମେତ ଆଣ୍ଟିକାନ୍ସର୍ ପ୍ରଭାବ ପକାଇପାରେ |ଅଧ୍ୟୟନ ଫଳାଫଳ ମିଶ୍ରିତ ହୋଇଥିବାବେଳେ ଲାଇକୋପିନ୍ ଗ୍ରହଣ କେତେକ ପ୍ରକାରର କର୍କଟ ରୋଗର କମ୍ ବିପଦ ସହିତ ଜଡିତ ହୋଇପାରେ, ଯେପରିକି ପ୍ରୋଷ୍ଟେଟ୍ ଏବଂ କଲୋରେକ୍ଟାଲ୍ କର୍କଟ (9 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ, 10 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ, 11 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ, 12 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) |ଲାଇକୋପିନ୍ ଇନସୁଲିନ୍ ପରି ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଫ୍ୟାକ୍ଟର୍ (ଆଇଜିଏଫ୍) ର ରକ୍ତ ସ୍ତରକୁ ହ୍ରାସ କରି କାମ କରେ ବୋଲି କରାଯାଏ, ଯାହା ଏକ ହର୍ମୋନ୍ ଯାହା କୋଷ ବିଭାଜନକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରେ | ଉଲ୍ଲେଖଯୋଗ୍ୟ, କୋଷ ବିଭାଜନ ଅନିୟନ୍ତ୍ରିତ ହେଲେ କର୍କଟ ସୃଷ୍ଟି ହୁଏ (13 ବିଶ୍ୱାସ ଉତ୍ସ) |ଏହା ସହିତ, କାକୁର୍ବିଟାସିନ୍ ଇ କର୍କଟ କୋଷଗୁଡ଼ିକର ଅଟୋଫାଗିକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରି ଟ୍ୟୁମର ବୃଦ୍ଧିକୁ ପ୍ରତିରୋଧ କରିପାରେ | ଅଟୋଫାଗି ହେଉଛି ଏକ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଯାହା ଆପଣଙ୍କ ଶରୀର ନଷ୍ଟ ହୋଇଥିବା କୋଷଗୁଡ଼ିକୁ ଅପସାରଣ କରିଥାଏ (14 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ, 15 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) |

4. ହୃଦୟ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିପାରେ |

ତରଭୁଜରେ ଥିବା ଅନେକ ପୋଷକ ତତ୍ତ୍ୱ ହୃଦୟ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟକୁ ସମର୍ଥନ କରିପାରେ |ସାରା ବିଶ୍ୱରେ ହୃଦ୍ ରୋଗ ମୃତ୍ୟୁର ମୁଖ୍ୟ କାରଣ ଅଟେ | ସୂଚନାଯୋଗ୍ୟ ଯେ ଡାଏଟ୍ ଭଳି ଜୀବନଶ factors ଳୀ କାରଣ ଆପଣଙ୍କ ରକ୍ତଚାପ ଏବଂ କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲ ସ୍ତର ହ୍ରାସ କରି ହୃଦଘାତ ଏବଂ ଷ୍ଟ୍ରୋକ୍ ହେବାର ଆଶଙ୍କା କମାଇପାରେ (16 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ, 17 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) |ଅଧ୍ୟୟନରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ଲାଇକୋପିନ୍ କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲ ଏବଂ ରକ୍ତଚାପକୁ କମ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ। ତରଭୁଜରେ ସାଇଟ୍ରଲାଇନ୍ ମଧ୍ୟ ରହିଥାଏ, ଏକ ଆମିନୋ ଏସିଡ୍ ଯାହା ଆପଣଙ୍କ ଶରୀରରେ ନାଇଟ୍ରିକ୍ ଅକ୍ସାଇଡ୍ ସ୍ତରକୁ ବଢିଇପାରେ | ନାଇଟ୍ରିକ୍ ଅକ୍ସାଇଡ୍ ଆପଣଙ୍କ ରକ୍ତବାହୀକୁ ବିସ୍ତାର କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ, ଯାହା ରକ୍ତଚାପକୁ ହ୍ରାସ କରିଥାଏ (18 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) |ତରଭୁଜରେ ଥିବା ଅନ୍ୟ ହୃଦୟ-ସୁସ୍ଥ ଭିଟାମିନ୍ ଏବଂ ମିନେରାଲ୍ସ ମଧ୍ୟରେ ମ୍ୟାଗ୍ନେସିୟମ୍, ପୋଟାସିୟମ୍, ଏବଂ ଭିଟାମିନ୍ ଏ, ବି 6, ଏବଂ ସି (3 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ |

5. ପ୍ରଦାହ ଏବଂ ଅକ୍ସିଡେଟିଭ୍ ଚାପକୁ ହ୍ରାସ କରିପାରେ |

ପ୍ରଦାହ ହେଉଛି ଅନେକ କ୍ରନିକ ରୋଗର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଡ୍ରାଇଭର |ତରଭୁଜରେ ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ, ଲାଇକୋପିନ୍, ଏବଂ ଭିଟାମିନ୍ ସି ର ମିଶ୍ରଣ କମ୍ ପ୍ରଦାହ ଏବଂ ଅକ୍ସିଡେଟିଭ୍ କ୍ଷତି (3 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ |ଗୋଟିଏ ଅଧ୍ୟୟନରେ, ଏକ ଅସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟକର ଖାଦ୍ୟକୁ ସପ୍ଲିମେଣ୍ଟ କରିବା ପାଇଁ ମୂଷାମାନେ ତରଭୁଜ ପାଉଡର ଖାଇଲେ, ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ଗୋଷ୍ଠୀର (19 ଟ୍ରଷ୍ଟ ଉତ୍ସ) ତୁଳନାରେ କମ୍ ଅକ୍ସିଡେଟିଭ୍ ଚାପ ଏବଂ ପ୍ରଦାହକ ମାର୍କର ସି-ରିଆକ୍ଟିଭ୍ ପ୍ରୋଟିନର ନିମ୍ନ ସ୍ତର ବିକଶିତ ହେଲା |

ଏହା ସହିତ, ଏକ 8-ସପ୍ତାହ ଅଧ୍ୟୟନରେ 31 ଜଣ ଲୋକଙ୍କୁ ମେଦବହୁଳତା ଏବଂ ଉଚ୍ଚ ପ୍ରଦାହକାରୀ ମାର୍କର୍ 500 ମିଗ୍ରା ଭିଟାମିନ୍ ସି ପ୍ରତିଦିନ ଦୁଇଥର ପ୍ରଦାନ କରିଥିଲେ | କଣ୍ଟ୍ରୋଲ୍ ଗ୍ରୁପ୍ (20 ଟ୍ରଷ୍ଟଡ୍ ସୋର୍ସ) ତୁଳନାରେ ସେମାନେ ପ୍ରଦାହକାରୀ ମାର୍କରରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ହ୍ରାସ ଦେଖାଇଲେ |ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ ଭାବରେ ଲାଇକୋପିନ୍ ମଧ୍ୟ ଅଲଜାଇମର ରୋଗର ଆରମ୍ଭ ଏବଂ ପ୍ରଗତିକୁ ବିଳମ୍ବ କରିପାରେ | ତଥାପି, ଅଧିକ ଗବେଷଣା ଆବଶ୍ୟକ (21) |

Leave a Reply

Your email address will not be published.