ଦୈନିକ ସେଓ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଆଧୁନିକ ଯୁଗର ଏହି ବଡ଼ ଦୁଇ ରୋଗ କେବେ ବି ଆପଣଙ୍କୁ ହେବନି . ପଢନ୍ତୁ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଖବର

1. ଆପଲ୍ ଲୋ ହାଇ କୋଲେଷ୍ଟ୍ରୋଲ୍ ଏବଂ ରକ୍ତଚାପକୁ କମ କରିପାରେ |

ଏକ ରସାତ୍ମକ ଆପଲକୁ ଭଲ ପାଆନ୍ତୁ ଏବଂ ଏହି ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ଆପଣ ଆପଣଙ୍କର ଟିକରକୁ ସୁସ୍ଥ ରଖିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିପାରିବେ | ଆନ୍ଜ୍ଲୋଭର୍ କୁହନ୍ତି, “ଅଧ୍ୟୟନଗୁଡ଼ିକ ହୃଦ୍‌ରୋଗର ଆଶଙ୍କା ହ୍ରାସ ସହିତ ଆପଲ୍ ବ୍ୟବହାରକୁ ଯୋଡିଛି, ଯାହା ଆପଲରେ ମିଳୁଥିବା ଦ୍ରବଣୀୟ ଫାଇବରର କୋଲେଷ୍ଟ୍ରୋଲ୍-ହ୍ରାସ ଲାଭ ସହିତ ଜଡିତ ହୋଇପାରେ |ମାୟୋ କ୍ଲିନିକ୍ ଅନୁଯାୟୀ ଦ୍ରବୀଭୂତ ଫାଇବର ପାଣିରେ ତରଳି ଏକ ଜେଲ୍ ପରି ପଦାର୍ଥ ସୃଷ୍ଟି କରେ |

ଇଲିନୋଇସ୍ ୟୁନିଭରସିଟି ଅନୁଯାୟୀ, ଦ୍ରବୀଭୂତ ଫାଇବର ରକ୍ତଭଣ୍ଡାରର କାନ୍ଥରେ ଥିବା କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲ ନିର୍ମାଣକୁ ରୋକିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ, ତେଣୁ ଆଥେରୋସ୍କ୍ଲେରୋସିସ୍ (ପ୍ଲେକ୍ ନିର୍ମାଣ ହେତୁ ଧମନୀରେ ସୀମିତ ରକ୍ତ ପ୍ରବାହ) ଏବଂ ହୃଦରୋଗକୁ ହ୍ରାସ କରିଥାଏ | ଏହା ରକ୍ତଚାପର ସ୍ତରକୁ ମଧ୍ୟ ହ୍ରାସ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ: ଅତୀତର ଏକ ସମୀକ୍ଷା ବୈଠକରେ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ଦ୍ରବୀଭୂତ ଫାଇବରର ଅଧିକ ମାତ୍ରାରେ ହୃଦ୍‌ରୋଗର ଆଶଙ୍କା ହ୍ରାସ ପାଇଥାଏ।

ଅତୀତର ଅନୁସନ୍ଧାନରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ଆପଲ୍ (କିମ୍ବା ମୋତି) ଖାଇବା ନିୟମିତ ଭାବରେ 52 ପ୍ରତିଶତ କମ୍ ଷ୍ଟ୍ରୋକ୍ ବିପଦ ସହିତ ଜଡିତ ଥିଲା | ଅଧିକନ୍ତୁ, ଫେବୃଆରୀ 2020 ରେ ଆମେରିକୀୟ ଜର୍ନାଲ୍ ଅଫ୍ କ୍ଲିନିକାଲ୍ ପୁଷ୍ଟିକରଣରେ ପ୍ରକାଶିତ ଏକ ଅଧ୍ୟୟନରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ଦିନକୁ ଦୁଇଟି ଆପଲ୍ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଅଂଶଗ୍ରହଣକାରୀମାନେ ସେମାନଙ୍କର LDL (“ଖରାପ”) କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲ ଏବଂ ଟ୍ରାଇଗ୍ଲାଇସରାଇଡ୍ ସ୍ତରକୁ କମ୍ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥିଲେ |

2. ଫାଇବର ସହିତ ଖାଦ୍ୟ ଖାଇବା, ଆପଲ୍ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରି ହଜମ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରେ |

ଆପଣ ବୋଧହୁଏ ଶୁଣିଥିବେ ଯେ ଫାଇବର ହଜମ ପାଇଁ ଭଲ – ଏବଂ ଆପଣ ଯାହା ଶୁଣିଛନ୍ତି ତାହା ସତ୍ୟ! ହାର୍ଭାର୍ଡ ଟି। ଚାନ୍ ସ୍କୁଲ୍ ଅଫ୍ ପବ୍ଲିକ୍ ହେଲ୍ଥ, ଉଭୟ ପ୍ରକାରର ଫାଇବର (ଦ୍ରବୀଭୂତ ଏବଂ ଦ୍ରବୀଭୂତ ନୁହେଁ, ଯାହାର ଅର୍ଥ ଏହା ପାଣିରେ ଶୋଷିତ ହୋଇପାରିବ ନାହିଁ) ହଜମ ପାଇଁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ | ଏବଂ ଆପଣ ଭାଗ୍ୟରେ ଅଛନ୍ତି – ଇଲିନୋଇସ୍ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଅନୁଯାୟୀ ଆପଲଗୁଡିକର ଉଭୟ ପ୍ରକାର ଅଛି |

ଦ୍ରବୀଭୂତ ଫାଇବର ହଜମକୁ ମନ୍ଥର କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ, ଯାହା ଆପଣଙ୍କୁ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଅନୁଭବ କରିବାକୁ ଦେଇଥାଏ, ଏବଂ ଗ୍ଲୁକୋଜର ହଜମକୁ ମଧ୍ୟ ମନ୍ଥର କରିଥାଏ, ଯାହା ଆପଣଙ୍କ ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ | ଏହି ସମୟରେ, ଅବିସ୍ମରଣୀୟ ଫାଇବର ଆପଣଙ୍କ ସିଷ୍ଟମ ମାଧ୍ୟମରେ ଖାଦ୍ୟ ଚଳାଇବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ ଏବଂ ହାର୍ଭାର୍ଡ ପ୍ରତି କୋଷ୍ଠକାଠିନ୍ୟ ଏବଂ ନିୟମିତତା ସହିତ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ |ଇଲିନୋଇସ୍ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଅନୁଯାୟୀ ଆପଲ୍ ଚର୍ମ ଖାଇବାକୁ ନିଶ୍ଚିତ ହୁଅନ୍ତୁ, ଯେଉଁଥିରେ ଆପଲ୍ ର ଅବିସ୍ମରଣୀୟ ଫାଇବର ରହିଛି |

3. ଆପଲ୍ ଏକ ସୁସ୍ଥ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ପ୍ରଣାଳୀକୁ ସମର୍ଥନ କରିପାରିବ |

କିଏ ଶରତରେ ଏକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ପ୍ରତିରକ୍ଷା ପ୍ରଣାଳୀ ଚାହୁଁ ନାହିଁ? ଆପଲ୍ ଆପଣଙ୍କ ପ୍ରତିରକ୍ଷା-ସହାୟକ ଉପକରଣ କିଟ୍ ରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଉପକରଣ ହୋଇପାରେ |ପଶୁମାନଙ୍କ ଉପରେ ଅତୀତର ଅନୁସନ୍ଧାନ ଅନୁଯାୟୀ, ଦ୍ରବୀଭୂତ ଫାଇବରରେ ଭରପୂର ଏକ ଖାଦ୍ୟ ପ୍ରତିରକ୍ଷା କୋଷକୁ ଆଣ୍ଟି-ଇନ୍‌ଫ୍ଲାମେଟୋରୀ ଏବଂ ପ୍ରତିରକ୍ଷା-ସହାୟକକାରୀ ରୂପରେ ପରିଣତ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କଲା | ଇମ୍ୟୁନିଟି ପତ୍ରିକାରେ ମେ 2018 ରେ ପ୍ରକାଶିତ ଅନ୍ୟ ଏକ ପଶୁ ଅଧ୍ୟୟନରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ଡାଏଟାରୀ ଫାଇବରରେ ଅଧିକ ଥିବା ଏକ ଖାଦ୍ୟ ମୂଷାଙ୍କୁ ସ୍ୱାଇନ୍ ଫ୍ଲୁରୁ ରକ୍ଷା କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ। (ଯଦିଓ ଏହି ପ୍ରଭାବ ମାନବରେ ଘଟିବ କି ନାହିଁ ତାହା ସ୍ପଷ୍ଟ ନୁହେଁ।)ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, ଏହା ପାଥୋଜେନ ବିରୁଦ୍ଧରେ ଏପିଥେଲିଆଲ୍ (ଏକ ପ୍ରକାର ଟିସୁ) ପ୍ରତିବନ୍ଧକକୁ ଦୃ strengthen କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ ଏବଂ ଅତୀତର ଅନୁସନ୍ଧାନ ଅନୁଯାୟୀ ପ୍ରଦୂଷଣ ଏବଂ ବିକିରଣ ପରି ପରିବେଶ ଅକ୍ସିଡେଟିଭ୍ ଚାପରୁ ରକ୍ଷା କରିଥାଏ |

4. ଆପଲ୍ ହେଉଛି ଏକ ଡାଇବେଟିସ୍-ବନ୍ଧୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଫଳ |

ଯଦି ଆପଣଙ୍କର ଟାଇପ୍-୨ ମଧୁମେହ ଅଛି, ତେବେ ଆପଣଙ୍କ ଖାଦ୍ୟରେ ଚପଲ ମିଶାଇବାକୁ ଚିନ୍ତା କରନ୍ତୁ | ନିଶ୍ଚିତ, ସେମାନେ ଏକ ଫଳ, କିନ୍ତୁ ଏହା ଏକ ସାଧାରଣ ଭୁଲ ଧାରଣା ଯେ ମଧୁମେହ ରୋଗୀମାନେ ଫଳ ଖାଇ ପାରିବେ ନାହିଁ |ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ, ଆପଲ୍ ର ଦ୍ରବଣୀୟ ଫାଇବର ରକ୍ତ ପ୍ରବାହରେ ଚିନିର ଅବଶୋଷଣକୁ ମନ୍ଥର କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ ଏବଂ ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ସ୍ତରକୁ ଉନ୍ନତ କରିପାରେ ବୋଲି ମାୟୋ କ୍ଲିନିକ୍ ଟିପ୍ପଣୀ କରିଛି | ଏଥିସହ, ମାୟୋ ପ୍ରତି, ଏକ ସୁସ୍ଥ ଖାଦ୍ୟ ଯେଉଁଥିରେ ଅବିସ୍ମରଣୀୟ ଫାଇବର ଅନ୍ତର୍ଭୂକ୍ତ ହୁଏ, ଟାଇପ୍-୨ ମଧୁମେହର ବିକାଶ ହେବାର ସମ୍ଭାବନାକୁ କମ କରିପାରେ |

ଅଧିକନ୍ତୁ, ପରୀକ୍ଷାମୂଳକ ଏବଂ ଥେରାପିଟିଭ୍ ମେଡିସିନ୍ରେ ଅଗଷ୍ଟ 2016 ରେ ପ୍ରକାଶିତ ଟାଇପ୍-୨ ମଧୁମେହ ରୋଗୀଙ୍କ ଉପରେ ହୋଇଥିବା ଏକ ଅଧ୍ୟୟନରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ନିୟମିତ ଦ୍ରବଣୀୟ ଫାଇବର ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଇନସୁଲିନ୍ ପ୍ରତିରୋଧକତା କମିଯାଏ ଏବଂ ରକ୍ତରେ ଶର୍କରା ଏବଂ ଟ୍ରାଇଗ୍ଲାଇସରାଇଡ୍ ସ୍ତର ଉନ୍ନତ ହୋଇଥାଏ।

5. ଆପଲରେ ଥିବା ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ କର୍କଟ ନିରାକରଣରେ ଏକ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିପାରନ୍ତି |

କର୍କଟ ରୋଗକୁ ରୋକିବା ପାଇଁ କୌଣ୍ନିଶ୍ଚିତ ଉପାୟ ନଥିବାବେଳେ, ଆପଲ୍ ଏହି ରୋଗଗୁଡିକର ମୁକାବିଲା କରିବାରେ ଏକ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ | ଆଞ୍ଜଲୋଭର୍ କୁହନ୍ତି, “ଆପଲ୍ କେତେକ କର୍କଟ ରୋଗର ଆଶଙ୍କା ହ୍ରାସ କରିପାରେ, ଯାହା ଅନୁସନ୍ଧାନକାରୀମାନେ ଅନୁମାନ କରନ୍ତି ଯେ ଆପଲରେ ମିଳୁଥିବା ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ ସହିତ ଜଡିତ। ଅତୀତର ଅନୁସନ୍ଧାନରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ଆପଲରେ ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ ଅଧିକ ଥାଏ ଏବଂ ଲାବୋରେଟୋରୀ ଅଧ୍ୟୟନରେ ଏହି ଆଣ୍ଟିଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟଗୁଡ଼ିକ କର୍କଟ କୋଷର ବୃଦ୍ଧିକୁ ସୀମିତ ରଖିବା ପାଇଁ ଦର୍ଶାଯାଇଛି।ଜନସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପୁଷ୍ଟିକରଣରେ ଅକ୍ଟୋବର 2016 ରେ ପ୍ରକାଶିତ ଏକ ସମୀକ୍ଷାରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ନିୟମିତ ଭାବରେ ଆପଲ୍ ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା କଲୋରେକ୍ଟାଲ୍, ପାଟି ଗୁହାଳ, ଏସୋଫେଜ୍ ଏବଂ ସ୍ତନ କର୍କଟ ଭଳି କେତେକ କର୍କଟ ରୋଗର ଆଶଙ୍କା କମିଯାଏ।

ଆପଲରେ ଥିବା ଫାଇବର କର୍କଟ ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଭତ୍ତା ଦେଇପାରେ | ମାର୍ଚ୍ଚ 2016 ରେ ପେଡିଆଟ୍ରିକ୍ସ ପତ୍ରିକାରେ ପ୍ରକାଶିତ ଏକ ଅଧ୍ୟୟନରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ଯେଉଁ ମହିଳାମାନେ କିଶୋର ଏବଂ ଯୁବାବସ୍ଥାରେ ଅଧିକ ଫାଇବର ଖାଦ୍ୟ ଖାଉଥିଲେ (ବିଶେଷକରି ଅନେକ ଫଳ ଏବଂ ପନିପରିବା) ଜୀବନରେ ସ୍ତନ କର୍କଟ ହେବାର ଆଶଙ୍କା କମ୍ ଥିଲା।ଏବଂ ଜାନୁୟାରୀ 2019 ରେ ଦି ଲାନସେଟ୍ ପତ୍ରିକାରେ ପ୍ରକାଶିତ ହୋଇଥିବା ଅନ୍ୟ ଏକ ଅଧ୍ୟୟନରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ଡାଏଟେରୀ ଫାଇବରରେ ଥିବା ଏକ ଡାଏଟ୍ କଲୋରେକ୍ଟାଲ୍ କର୍କଟ ଏବଂ ସ୍ତନ କର୍କଟ, ତଥା ଟାଇପ୍-୨ ମଧୁମେହ ଏବଂ ହୃଦ୍ ରୋଗରୁ ରକ୍ଷା କରିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥାଏ।

Leave a Reply

Your email address will not be published.