ଆପଣଙ୍କର କିଛି ମନେ ରହୁନି କି . ସମସ୍ତଙ୍କ ଆଗରେ ହେବାକୁ ପଡୁଛି ହଟହଟା ତେବେ ନିଶ୍ଚୟ ପଢନ୍ତୁ

ଏକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ସ୍ମୃତି ଆପଣଙ୍କ ମସ୍ତିଷ୍କର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ଏବଂ ଜୀବନଶୈଳୀ ଉପରେ ନିର୍ଭର କରେ | ଆପଣ ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ପରୀକ୍ଷଣ ପାଇଁ ଅଧ୍ୟୟନ କରୁଥିବା ଛାତ୍ର, ମାନସିକ ସ୍ତରରେ ତୀକ୍ଷ୍ଣ ରହିବାକୁ ଆପଣ ଯାହା କରିବାକୁ ଆଗ୍ରହୀ ତାହା କରିବାକୁ ଆଗ୍ରହୀ, କିମ୍ବା ବୟସ ବଢିବା ସହିତ ଆପଣଙ୍କ ଧୂସର ପଦାର୍ଥକୁ ସଂରକ୍ଷଣ ଏବଂ ବଢାଇବାକୁ ଚାହୁଁଥିବା ଜଣେ ବରିଷ୍ଠ, ଆପଣଙ୍କ ସ୍ମୃତିର ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଅନେକ କିଛି କରିପାରିବେ ଏବଂ ମାନସିକ ପ୍ରଦର୍ଶନ

ସେମାନେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ତୁମେ ଏକ ପୁରୁଣା କୁକୁରକୁ ନୂଆ କୌଶଳ ଶିଖାଇ ପାରିବ ନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ଯେତେବେଳେ ମସ୍ତିଷ୍କ କଥା ଆସେ, ବଜ୍ଞାନିକମାନେ ଆବିଷ୍କାର କରିଛନ୍ତି ଯେ ଏହି ପୁରାତନ ଉପଦେଶଟି କେବଳ ସତ୍ୟ ନୁହେଁ। ମଣିଷର ମସ୍ତିଷ୍କର ବୃଦ୍ଧାବସ୍ଥାରେ ମଧ୍ୟ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଏବଂ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହେବାର ଏକ ଚମତ୍କାର କ୍ଷମତା ଅଛି | ଏହି କ୍ଷମତା ନ୍ୟୁରୋପ୍ଲାଷ୍ଟିସିଟି ଭାବରେ ଜଣାଶୁଣା | ସଠିକ୍ ଉତ୍ତେଜନା ସହିତ, ଆପଣଙ୍କର ମସ୍ତିଷ୍କ ନୂତନ ସ୍ନାୟୁ ପଥ ଗଠନ କରିପାରିବ, ବିଦ୍ୟମାନ ସଂଯୋଗକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିପାରିବ ଏବଂ ସର୍ବଦା ବଦଳୁଥିବା ଉପାୟରେ ଆଡାପ୍ଟ୍ ଏବଂ ପ୍ରତିକ୍ରିୟା କରିପାରିବ |

ଶିଖିବା ଏବଂ ସ୍ମୃତି ବିଷୟରେ ଯେତେବେଳେ ନିଜକୁ ପୁ ରୂପ ଦେବା ପାଇଁ ମସ୍ତିଷ୍କର ଅବିଶ୍ୱାସନୀୟ କ୍ଷମତା ସତ୍ୟ ଅଟେ | ତୁମର ଜ୍ଞାନଗତ ଦକ୍ଷତା ବଢାଇବାକୁ, ନୂତନ ସୂଚନା ଶିଖିବାର କ୍ଷମତାକୁ ବଢାଇବାକୁ ଏବଂ ଯେକୌଣସି ବୟସରେ ତୁମର ସ୍ମୃତିର ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ତୁମେ ସ୍ନାୟୁ-ପ୍ଲାଷ୍ଟିକ୍ ର ପ୍ରାକୃତିକ ଶକ୍ତି ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବ |

 ମସ୍ତିଷ୍କର ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ମାନସିକ ବ୍ୟାୟାମ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ, ଏହାର ଅର୍ଥ ନୁହେଁ ଯେ ଆପଣ କଦାପି ଡାଳ ଭାଙ୍ଗିବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି ନାହିଁ | ଶାରୀରିକ ବ୍ୟାୟାମ ଆପଣଙ୍କ ମସ୍ତିଷ୍କକୁ ତୀକ୍ଷ୍ଣ ରହିବାକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରେ | ଏହା ଆପଣଙ୍କ ମସ୍ତିଷ୍କରେ ଅମ୍ଳଜାନ ବୃଦ୍ଧି କରିଥାଏ ଏବଂ ବ୍ୟାଧି ହେବାର ଆଶଙ୍କା ହ୍ରାସ କରିଥାଏ ଯାହା ମଧୁମେହ ଏବଂ ହୃଦ୍ ରୋଗ ଭଳି ସ୍ମୃତି ଶକ୍ତି ହ୍ରାସ କରିଥାଏ | ବ୍ୟାୟାମ ମଧ୍ୟ ମସ୍ତିଷ୍କ ରାସାୟନିକ ପଦାର୍ଥର ପ୍ରଭାବକୁ ବଢ଼ିଥାଏ ଏବଂ ଚାପ ହରମୋନ୍ ହ୍ରାସ କରିଥାଏ | ବୋଧହୁଏ ସବୁଠାରୁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ କଥା ହେଉଛି, ଅଭିବୃଦ୍ଧି କାରକ ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ନୂତନ ସ୍ନାୟୁଗତ ସଂଯୋଗକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରି ନ୍ୟୁରୋପ୍ଲାଷ୍ଟିସିଟିରେ ବ୍ୟାୟାମ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଥାଏ |

ଶୋଇବା ପରିମାଣ ଏବଂ ତୁମର ସର୍ବୋତ୍ତମ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ଆବଶ୍ୟକ କରୁଥିବା ପରିମାଣ ମଧ୍ୟରେ ଏକ ବଡ଼ ପାର୍ଥକ୍ୟ ଅଛି | ପ୍ରକୃତ କଥା ହେଉଛି 95% ରୁ ଅଧିକ ବୟସ୍କ ବ୍ୟକ୍ତି ପ୍ରତିଦିନ ରାତିରେ 7.5 ରୁ 9 ଘଣ୍ଟା ଶୋଇବା ଆବଶ୍ୟକ କରନ୍ତି | ଏପରିକି କିଛି ଘଣ୍ଟା ଉପରେ ସ୍କିମ୍ କରିବା ଏକ ଭିନ୍ନତା ଆଣେ! ସ୍ମୃତି, ସୃଜନଶୀଳତା, ସମସ୍ୟା ସମାଧାନ କ୍ଷମତା, ଏବଂ ସମାଲୋଚନାକାରୀ ଚିନ୍ତାଧାରା ସବୁ ଆପୋଷ ଅଟେ |

କିନ୍ତୁ ଅଧିକ ମୌଳିକ ଉପାୟରେ ଶିଖିବା ଏବଂ ସ୍ମୃତି ପାଇଁ ନିଦ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ | ଅନୁସନ୍ଧାନରୁ ଜଣାପଡିଛି ଯେ ସ୍ମୃତିର ଏକୀକରଣ ପାଇଁ ଶୋଇବା ଆବଶ୍ୟକ, ମୁଖ୍ୟ ସ୍ମୃତି-ବୃଦ୍ଧିକାରୀ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ଶୋଇବାର ଗଭୀର ଅବସ୍ଥାରେ ଘଟିଥାଏ |ଯେତେବେଳେ ଆପଣ ସ୍ମୃତିର ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଉପାୟ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କରନ୍ତି, ସେତେବେଳେ ଆପଣ “ଗମ୍ଭୀର” କାର୍ଯ୍ୟକଳାପ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତା କରନ୍ତି ଯେପରିକି ନ୍ୟୁୟର୍କ ଟାଇମ୍ସ କ୍ରସୱାର୍ଡ ପଜଲ୍ ସହିତ ମୁକାବିଲା କିମ୍ବା ଚେସ୍ ରଣନୀତି, କିମ୍ବା ଏହା ଅଧିକ ହୃଦୟସ୍ପର୍ଶୀ ସମୟ – ସାଙ୍ଗମାନଙ୍କ ସହିତ ହ୍ୟାଙ୍ଗ୍ କରିବା କିମ୍ବା ଏକ ମଜାଳିଆ ଚଳଚ୍ଚିତ୍ର ଉପଭୋଗ କରିବା | ମନକୁ ଆସ? ଯଦି ଆପଣ ଆମମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଅଧିକାଂଶଙ୍କୁ ପସନ୍ଦ କରନ୍ତି, ଏହା ବୋଧହୁଏ ପୂର୍ବ ଅଟେ | କିନ୍ତୁ ଅଗଣିତ ଅଧ୍ୟୟନ ଦର୍ଶାଏ ଯେ ବନ୍ଧୁ ଏବଂ ମଜାରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ ଜୀବନ ଜ୍ଞାନଗତ ଲାଭ ସହିତ ଆସେ |

ଚାପ ହେଉଛି ମସ୍ତିଷ୍କର ସବୁଠାରୁ ଖରାପ ଶତ୍ରୁ | ସମୟ ସହିତ, କ୍ରନିକ୍ ଚାପ ମସ୍ତିଷ୍କ କୋଷଗୁଡ଼ିକୁ ନଷ୍ଟ କରିଦିଏ ଏବଂ ହାଇପୋକ୍ୟାମ୍ପସ୍, ନୂତନ ସ୍ମୃତି ଗଠନରେ ଜଡିତ ଥିବା ମସ୍ତିଷ୍କର ଅଞ୍ଚଳ ଏବଂ ପୁରୁଣାଗୁଡ଼ିକର ପୁନରୁଦ୍ଧାରରେ କ୍ଷତି ପହଞ୍ଚାଏ | ଅଧ୍ୟୟନଗୁଡ଼ିକ ଚାପକୁ ସ୍ମୃତି ଶକ୍ତି ହ୍ରାସ ସହିତ ମଧ୍ୟ ଯୋଡିଛି |

Leave a Reply

Your email address will not be published.